Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

Gospel Celebration Påskedag den 27. marts

Vi fejrer Jesus opstandelse med festlig gospel - kom og vær med

Tid: 16 - 18

Sted: Templet, Frederiksberg Allé 9

Caféen åbner kl. 15

 

246478

Overskriften på Peter Dyhr’s prædiken denne påskedag er ‘Guds rige – kongen og korset’.

Alt hvad Jesus gør som konge i Guds rige, hvad enten det er mirakler, undervisning, middage eller ikke mindst opstandelsen fra de døde, gør han for at sætte mennesker i frihed til at leve et kærligt og meningsfuldt i fællesskab med Gud og mennesker, fyldt med håb og med en erfaring af Guds nærvær gennem Helligånden. Men vejen derhen er fyldt med modgang, kamp og død! Hvorfor vil Jesus sætte livet på spil for os?

Dagens tekst er fra Johannes Evangeliet 12,23-26

“Timen er kommet, da Menneskesønnen skal herliggøres. v23 Sandelig, sandelig siger jeg jer: Hvis hvedekornet ikke falder i Jorden og dør, bliver det kun det ene korn; men hvis det dør, bærer det mange fold. v24 Den, der elsker sit liv, mister det, og den, der hader sit liv i denne verden, skal bevare det til evigt liv. v25 Den, der tjener mig, skal følge mig, og hvor jeg er, dér skal også min tjener være. Den, der tjener mig, ham skal Faderen ære. v26

Hans Christian Jochimsen vil stå for den musikalske ledelse. Vores sangerteam er toptunet og klar og The Gospel Choir og Copenhagen Gospel Voices er inviteret med.

Det bliver en fest!